Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HejEngagemang logo
Kontakta oss

Den kommunikativa organisationen

Att bygga en kommunikativ organisation är en långsiktig process som kräver uthållighet, strategisk planering och en gemensam förståelse för vad medarbetarkommunikation innebär. En kommunikativ organisation kännetecknas av öppenhet, delaktighet och tydliga ramar för hur kommunikation flödar mellan alla nivåer i organisationen. Här samverkar det kommunikativa ledarskapet och medarbetarskapet i harmoni för att driva engagemang, innovation och resultat.

Ikon för målgrupp

Målgrupp:

Alla som har ett kommunikativt ansvar

Föreläsningar och workshops

Syfte

Syftet med föreläsningen är att ge er konkreta verktyg och ramverk för att bygga en kommunikativ organisation där alla delar, från ledare till medarbetare, samverkar för att skapa engagemang och nå strategiska mål. Genom att skapa en gemensam syn på medarbetarkommunikation och hur den integreras i det dagliga arbetet, skapar ni en grund för långsiktiga och hållbara resultat.

Hur skapar man ramverk för en kommunikativ organisation? Och hur känner man igen en kommunikativ organisation och vilka positiva effekter som kommer på köpet?

 

Utkomst

Efter föreläsningen kommer ni att ha en tydligare förståelse för vad som krävs för att bygga en kommunikativ organisation och hur ni kan implementera ramverk som stödjer en effektiv kommunikationskultur. Ni kommer också att ha insikt i hur kommunikationen kan bli en strategisk fördel, och vilka positiva effekter som uppstår när ledarskap och medarbetarskap arbetar sida vid sida för att främja en gemensam kommunikationsagenda.

 

Innehåll under föreläsningen

  • Budskap som engagerar: Hur ni arbetar med budskap som skapar engagemang hela vägen ut till kundmötet.
  • Interna målgrupper och kommunikationsprofiler: Lär känna era interna målgrupper för att säkerställa att de som skapar effekten är delaktiga och motiverade.
  • Information kontra kommunikation: Förstå skillnaden mellan att bara informera och att kommunicera på ett sätt som skapar meningsfulla dialoger.
  • Effektiv kommunikation: Hur ni ser till att kommunikationen blir så effektfull och genomslagkraftig som möjligt, från strategi till implementering.

Intresserad av våra erbjudanden och tjänster?

Kontakta oss