Ledningsgrupper, både hur de verkar och presterar som en enskild grupp men också hur de driver arbetet ute i sina respektive verksamheter har en central roll i verksamhetens framgång eller fall.
14/02/23
Genom forskningen ser vi en del centrala delar i ledningsgruppsarbetet med stor förbättringspotential, bland annat vad det gäller att skapa förutsättningar för en engagerad, välmående och organisation.
Ett ökat medarbetarengagemang är inget man får, det är något man måsta förtjäna.
Ett högt medarbetarengagemang har galet mycket positiva utkomster. Det vi ser i evidensstark forskning är förbättrad arbetsprestation, mer innovation, bättre kvalité, fler nöjda kunder, ökad produktivitet, bättre samarbeten, minskade sjuktal, färre olyckor och en högre måluppfyllelse. Så det borde vi ju både prata om och prioritera i betydligt högre utsträckning än vad vi gör idag.
Vad skulle hända om ni kontinuerligt pratade om och agerade på dessa frågor i era ledningsgruppsmöten?
En sak är säker, att de saker ni prioriterar, målsätter, agerar på, uppmuntrar, följer upp och återkopplar också är det ni kommer att få se mer av. Och ni tycker väl att medarbetarnas engagemang och välmående är viktigt? Eller?
Lycka till!
/Johan
Jag godkänner att min e-postadress sparas enligt HejEngagemangs villkor